2011. szeptember 12., hétfő

Recept | Kókuszos keksz


 Bogi mindig meglepett egy kis amerikai süteménnyel: karácsonykor, tanév záró alkalmával. Így most úgy gondoltam, én is meglepem őt egy kis finomsággal, talán könnyebb lesz az "utolsó", legnehezebb, de egyben legszebb tanítási évünket elkezdeni. ^^
A receptet a No Saltyn találtam. Én kicsit variáltam rajta, mert kevés volt a margarinom, így olajjal pótoltam. De csak később jöttem rá, hogy kevesebb margarinnal nem állhat össze a tészta, szerencsémre édesanyám a segítségemre segített, hamar rátalált a megoldásra: még egy kis vaj és tejföl.

Hozzávalók kb. 60 db elkészítéséhez:
- 200 g puha vaj (vagy margarin)
- 1,5 dl cukor (6 nem csapott, de nem is púpozott ek))
- 1 tk vaníliás cukor (vagy 1/2 tk vaníliakivonat)
- 2,5 dl kókuszreszelék (sajnos ezt elfeljtetettem lejegyezni, pedig kanalaztam ezt is, de kb 12-15 dkg, attól függ, hogy mennyire szeretjük a kókuszt, én imádom, szóval nem fukarkodok vele, ahogy azt ma Eme is megjegyezte süti majszolás közben^^)
- 4 tk sütőpor (ez nálam 1,5 10 g-os cs lett)
- 5 dl finomliszt (16 púpozott ek réteslisztet)

Elkészítés:
A vajat/margarint a cukorral, vaniliacukorral verjük habosra. (ez nálam egész hosszadalmas folyamat volt, mivel közvetlenül előtte készítettem el a szilvás petit, így a habverő eléggé ki volt forrósodva).
Szép lassan hozzákeverjük a lisztet, sütőport,  kókuszt. Jól összegyúrjuk. Ha nem áll össze, jöhet bele némi tejföl. 
Legalább fél órára hűtőbe rakjuk (sztem az enyém volt bent 1,5 órát is, úgyh lehet hagyni nyugodtan, nem árt), majd kivesszük. A tésztából apró golyócskákat készítünk, papírral bélelt tárcára tesszük őket, ujjunkkal kicsit meglapítjuk. Ha ragad a tészta az ujjunkhoz, be is vizezhetjük.
A keksz meg fog kicsit nőni, úgy hogy hagyjunk elég helyet a sütik közt.
A recept úgy írja, hogy 150° -on, 15 percig sütjük, szerintem ezt mindenki maga kell kitapasztalja, attól függően, hogy milyen a sütője. (: Mikor kivesszük a tésztát, és még puha, ne ijedjünk meg, pár másodperc és megkeményedik. Azért legyünk óvatosak miközben leszedjük a tálcáról, könnyen eltörhet.

Megjegyzés: Mivel nincs benne tojás, nagyobb mennyiséget is készíthetünk, amelynek egy részét mélyhűtőben/fagyasztóban tárolhatjuk arra az esetre ha gyors finomságra vágynánk, avagy váratlan vendégek toppannának be, hiszen fél óra, és kész is van. (:

A sütinek nagy sikere volt, mind a suliban (Janó meg is jegyezte, hogy neki nem vittem, gondoltam, holnap pakolok neki is párat, de nem tudom, hogy lesz-e miből ☺), mind itthon: ma meglátogatott a keresztlányom a testvérével (Robika ma kezdte a második osztályt! Hogy repül az idő, hiszen csak ma született! Nagyon szépen ki volt öltözve, igazi mini úriember ☺), a gyerkőcök ügyet sem vetettek a fincsi szilvás petire, csak a kekszet majszolták. (: Robikámtól óriási dícséretet is kaptam, miszerint "ez sokkal jobb, mint a bolti", e szavakkal ajánlotta az édesanyjának. (:
AMúgy mindig meg tud lepni ez a két gyerkőc! Fiatal koruk ellenére rendkívül okosak! Rubikám ilyeneket kérdez: vajon hogyan lett a Föld (ő már ismeri a bibliai, és a tudományos verziót is, az érdekli, a kettő közül melyik az igaz), milyen agya lehet a légynek, milyen egy újszülött hörcsög (igen, nálunk mindig hörcsögös játék is folyik, ha erre járnak), és hasonló okosságokat. Ráadásul majdnem folyékonyan olvas (fejjel lefele is eléggé ügyesen!)! Ami szerintem egy másodikos gyermektől, ráadásul fiútól nagy szó! Vagy csak 10 évvel ezelőtt volt az és haladjak a korral? :D Meglehet. Én mégis büszke vagyok rá, és a hugicájára is. (:



Isa
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből