2012. augusztus 6., hétfő

Irodalom | Kányádi Sándor: Rigók

Nagyon szeretem Kányádi verseit, két kedvencem a Bandukol az őszi nap és a Nyergestető. Néha csak úgy simán rám jön, hogy elolvassam őket. :) Vagy magamban elmondjam. A nyergestetőn című verset önszorgalomból tanultam meg, még 10 évesen. Csak az első pár sort kellett volna, én megtanultam végig. :) Tavaly pedig újratanultam, és belőle feleltem magyar órán. 10-es lett. :D
Tegnap egy kedves olvasóm megosztott egy gyönyörű verset FaceBook-on. Igaz, hogy tavaszi hangulatú, de nem tudok én addig várni, gyorsan meg szeretném osztani Veletek is! :)

Forrás

Kányádi Sándor: Rigók
  
Tegnap egy rigó
fönn a fán,
füttyentett egyet,
s azután 
tovaröppent
a szomszéd fára.
Ott várta
a párja. 
És a párja is
füttyentett egyet.
És együtt a harmadik
fára röppentek. 
Egy fa - egy fütty.
Így szálltak fáról fára -
s reggelre kizöldült
a környék minden fája.

Köszönet Gabriellának! :)
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből