2013. április 7., vasárnap

SAD 14. | Almás pudingos tejberizs

Majdnem lekéstem a mostani Süss Alkoss Díszíts fordulóról, melyet még Kiskukta indított útjára, s mostani, 14. fordulóra Linyah vezetésével zajlott le.

Háziasszonyunk a Face Control témát eszelte ki, s így ehhez mérten készítettük el a finomságokat.

Én már hónapok óta készülök a tejberizs elkészítésére, mert gyerekkoromban nagy kedvenc volt, s évek óta nem ettem. Ki is néztem több receptet is, édesanyámmal is konzultáltam, s végül múlt héten, még a koliban elkészült életem első tejberizse. Mondani sem kell, hogy hamar elfogyott! :)
A finomságot Juci receptje alapján készítettem el, csak épp másképp díszítettem.
Recept a Tovább mögött.




Hozzávalók (2 személyre)
fél liter tej
100 gr rizs
1 tasak vanílascukor
50-60 gr cukor
1 dl víz
1 alma
2 ek cukor
1 tasak pudingpor (Juci a receptjében puncsosat használt, én épp csak epreset találtam, így azt vettem, azzal is finom volt^^)
2 dl víz


Elkészítés:
1. A rizset nem túl sok vízzel odatesszük főni, ha lefőtt róla a víz, feltöltjük tejjel és tovább főzzük, időnként kavargatjuk.
2. Közben at almákat meghámozzuk, karikákra vagy vékony szeletekre vágjuk, a 2 dl víz+2 ek cukor keverékében megpároljuk. 
3. Ha az alma készen van, kivesszük a vízből, melybe ezután a pudingport főzzük fel.
4. A rizsünkhöz csak végén adjuk hozzá a cukrot és a vaníliacukrot  különben oda fog égni. Még hagyjuk egy nagyon kevés ideig, majd levesszük a tűzről. 
5. Juci kis gombócokat készített fagyikanállal (de erre tökéletesen jó egy kisebb méretű merőkanál is), majd ezt díszítette az almával és pudinggal. Én a kép elkészülte után simán összekevertem a rizset a pudinggal, majd az almát melléje ettem. :) 

Ti is szerettétek a tejberizset gyermekkorotokban? Esetleg most a gyerekeitek kedvence? :) Ti magatok készítitek, vagy boltban veszitek?

Juci, köszönöm szépen itt is a receptet!

Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből