2014. december 29., hétfő

Recept | Kávés-csokoládélikőr

Sziasztok!

Pár napja bemutattam nektek a mézeskalács krémlikőrt, akkor említettem, hogy kétféle likőr készült. Most bemutatom nektek a másikat is. :)

Az eredeti receptet még évekkel ezelőtt a Nők Lapja Cafe oldalán találtam. Szerintem érdemes benézné, más klassz recept is lapul a bejegyzésben. :)



Hozzávalók 5 dl-hez:
• 10 dkg kristálycukor
• 1 dl frissen főzött kávé
• 5 dkg kakaópor
• 2 dl tejszín
• 1 dl vodka, whisky vagy egyéb alkohol
• 1 dl víz

Elkészítés:
1. A cukorból készítsünk világos karamellt, majd öntsük fel a kávéval és 1 dl vízzel. 
2. A kakaót keverjük ki kevés vízzel, adjuk a karamellsziruphoz. 
3. Ha teljesen elkevertük benne, öntsük hozzá a tejszínt. 
4. Forraljuk össze, majd hagyjuk teljesen kihűlni, akkor keverjük hozzá a vodkát. 
5. Öntsük üvegbe, és tegyük hűtőbe! Fogyasztás előtt rázzuk fel.


Nekünk nagyon ízlett ez a változat is. Mondjuk nekem a mézeskalácsos a nagy favorit, de ez i nagyon finom. Készítettek már hasonlót?

Szép estét,
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből