2015. június 9., kedd

Recept | Ordás-epres csoda

Sziasztok!

Pár hete láttam meg Ottisnál ezt az ordás finomságot. Rólam tudni kell, hogy élek-halok az ordáért, így nem is volt kétséges, hogy rögtön lementem és amint lesz rá alkalmam, elkészítem.
Aztán ugye pár napra rá kezdtem gondolkodni, hogy pünkösdre milyen édességet készítsek, rögtön ez ugrott be, hisz az ordát sok helyen nem ismerik, így úgy gondoltam, tökéletes választás lesz miskolci vendégem fogadására. :)


A lapokhoz az eredeti receptben nápoly-szelet van, ami viszont annyira elázott, hogy képtelenség volt vágni, arról nem is beszélve, hogy mennyire nehezen lehetett megenni. Végül csak úgy sikerült többé-kevésbé felszeletelni, hogy betettem egy éjszakára a fagyasztóba.

A koncepció és a töltelék viszont baromi finom, így Édesanyámmal meg is beszéltük, hogy legközelebb mi készítjük hozzá el a lapokat. (Pedig anyukám már akkor megmondta, hogy ez így nem lesz jó, mikor elmondtam a receptet, de ki kellett így is próbálni.^^ )


Az eredeti recept:
Hozzávalók:
4 szelet készen kapható, tepsi méretű nápolyi lap 
½ kg orda
2 dl tejföl 
6 ek cukor
1 tasak vaníliás cukor
1 tasak zselatin
2 dl tejszín
½ kg eper
mogyorókrém a tetejére

Elkészítése: 
1. A krémhez az ordát villával alaposan összetörjük. 
2. A tejfölt és a kétféle cukrot jól összekeverjük, hogy olvadjon el a cukor. Ha elolvadt, a tejfölt az ordához keverjük.
3. A tejszínt kemény habbá verjük, majd óvatosan a krémhez keverjük. 
4. A zselatint ½ dl vízzel elkészítjük, vagyis állni hagyjuk tíz percet, majd feloldjuk a zselatint, úgy, hogy langyosra melegítjük a vízzel együtt, ezután belekeverjük az ordás masszába.
5. Az epret megmossuk és négybe vágjuk.
6.  Egy tepsi aljába teszünk 2 szelet nápolyi lapot, a krém felét elegyengetjük rajta, kirakjuk eperrel, majd rákenjük a krém másik felét.
7. Végül ráhelyezzük a másik két nápolyi lapot, lekenjük mogyorókrémmel és egy éjszakát hideg helyen állni hagyjuk. Másnap szépen szeletelhető. - Ahogy már fent is említettem, nekem nem volt elég a hideg hely, frigóba kellett tenni, és úgy is csak nagy nehezen sikerült. Ajánlom, hogy nápolyi lap helyett inkább saját készítésű sütemény-lapot használjunk.Én mindenesetre azzal fogom legközelebb kipróbálni. :)

Jó étvágyat!
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből